dilluns, 29 de febrer del 2016

FOTOS DE L'HIVERN

ÀLBUM FAMILIAR
 
 
 
 

VÍDEO DE LA SETMANA

VÍDEO
NADA SURFCold To See Clear
Dirigit per: Spencer Gentz
 
 
 
YOU KNOW WHO YOU ARE
2016 – CITY SLANG
 
 


 
 
 

dijous, 25 de febrer del 2016

FIRADISC

DINÀMIQUES DE MASSES

XIX FIRADISC
COTXERES DE SANTS – BARCELONA


Des de demà i al llarg de tot el cap de setmana, les antigues Cotxeres de Sants s’ompliran de cubetes de vinils de segona mà a punt per ser destriats i assaborits amb tots els sentits que la sàvia natura ens ha dotat: oïda, tacte, olfacte, vista i qui vulgui, degustar.
 
 

 
 
 

dimecres, 24 de febrer del 2016

ABSOLUTELY FABULOUS

NOTÍCIES I ALTRES RUMORS
 
 
A principis dels 90 la BBC es va anotar un altre tanto amb la programació d’Absolutely Fabulous, una sèrie protagonitzada per dues esbojarrades dones – Jennifer Saunders interpretant a Edina Monsoon i Joanna Lumley a Patsy Stone – carregades de duros i de complexes que viuen en una voràgine d’esquetxos absurds en una gairebé constant trompa etílica i de substàncies pulverulentes. 
 
 
 
 
Aquí vam tenir sort i, malgrat els ineludibles i desafortunats doblatges, la vam poder descobrir a través de “la TV3”. Fins els nostres dies, la sèrie ha mantingut un status de modernitat. Fins aquí, tot correcte. Ara bé, resulta que se’ls i ha acudit fer-ne la pel·lícula i, tot i que surt la Kate Moss, pel que he vist i llegit, penso que serà només per a molt, però que per a molt fans. 
 
Quina mania en no deixar les coses en pau en el calaix de la història i voler-les ressuscitar encara que sigui a base de despenjar-li tot honor i tota gloria. L'estrena británica, programada per aquest juliol.
 
 
 
 
 

dimarts, 23 de febrer del 2016

VÍDEO DE LA SETMANA

VÍDEO
RINGO DEATHSTARRStare At The Sun
Dirigit per: Thomas Humphreys
 
 
PURE MOOD
2015 – CLUB AC30
 
 
 

 
 
 

dimecres, 17 de febrer del 2016

MATMOS

MATMOSULTIMATE CARE II
 
NOVETAT DISCOGRÀFICA
 
 
 
 
Els experimentals i incansables Matmos ofereixen a partir d’aquest divendres a través de Thrill Jockey, un nou treball. Es tracta de composicions integrament produïdes per diferents sons d’una rentadora i han comptat amb la col·laboració entre altres de Dan Deacon i Jason Willett de Half Japanese.
 
Hi ha tres edicions en vinil – a part de la descàrrega i la xunga en CD –  la “very dirty laundry” de color marró (només via directa amb Thrill Jockey) la “clean laundry” en blau (en botigues seleccionades)  i la normal en vinil verge.
 
En un comunicat de premsa fan saber que intentaran posar en escena l’obra en algunes ciutats dels USA. De moment ja en tenen quatre de concretades.
 

 
 

 
 
 

dimarts, 16 de febrer del 2016

GERMÁN COPPINI

CONCERT HOMENATGE A GERMÁN COPPINI
 
2 ABRIL – SALA MONASTERIO – BARCELONA
 
DINÀMIQUES DE MASSES
 
 
La seva influència perdura i la prova és que, amb una certa assiduïtat, se li van fent homenatges a diferents punts de l’estat. No soc massa de les cullonades homenatgedores, però amb Coppini, que ens va deixar ara fa algo més de dos anys, punxo i no tinc excusa.
 
El primer dissabte d’abril, se n’ha organitzat un i hauré de mirar cap a una altre banda i obrir-me pas entre el personal enclanxinat que deambula per la zona per accedir-hi. Bandes com Elektroputos, Distrito 5, Melodrama, Ultratruita o Nectar, el seu últim grup, tocaran alguns dels temes que van formar part de la seva trajectòria.
 
 
fot Alvaro Monge

 
 

 
 
 

dilluns, 15 de febrer del 2016

VÍDEO DE LA SETMANA

VÍDEO
OK GoUpside Down & Inside Out
Dirigit per: Damian Kulash / Trish Sie
 
 
HUNGRY GHOSTS
2014 - PARACADUTE
 


 
 
 

diumenge, 14 de febrer del 2016

AVUI ESTRENA OFICIAL DE VINYL

RELACIONATS
 
 
En una Nova York real, plena de macarres, putes, borratxos, ionquis i altres bitxos, barrejats tots ells amb la voràgine creativa que es desplaçava pedal a fondo, es desenvolupa aquesta tan anunciada nova sèrie de la cadena HBO, comandada per Martin Scorsese i Mick Jagger
 
La protagonitzen Bobby Cannavale, Olivia Wilde, Ray Romano i Juno Temple i en aquesta primera temporada, que constarà de deu capítols, explicaran la història de Richie Finestra, dirigent del modest segell American Century, que en lloc de vendre’l a una multinacional, prefereix jugar-se-la a la recerca d’un nou talent musical.
 
El primer capítol, de dues hores de durada, el va dirigir el mateix Scorsese.
 
El tema promet.
 

 
 


 
 
 

FOTOS DE L'HIVERN

ÀLBUM FAMILIAR

 
 
 

dissabte, 13 de febrer del 2016

DOCUMENTS D'ACCIÓ

OBRES DE LES COL·LECCIONS DENNEY I CORDIER

FUNDACIÓ ANTONI TÀPIES – BARCELONA
 
ART – INSTAL·LACIONS – DISSENY

 
 
Rodolphe Stadler: “Als museus, a la dècada de 1950, no hi passava res”. I a la del 2016 tampoc, almenys a la ciutat de Barcelona. Edificis mastodonts i megalítics aixecats i mantinguts amb tota la barra del mon, que van canviant de mans i servint a l’oligarquia de sempre. 
 
Què faríem sense la Fundació Tàpies?
 
 
 
 
 
Lucio Fontana – Concetto Spaziale – 1962

 
 
Aquesta exposició presenta una seixantena d’obres procedents de Les Abattoirs de Toulouse. El gruix de la tria es correspon amb el llegat de la Col·lecció Anthony Denney i es complementa amb dibuixos de la Col·lecció Daniel Cordier. Ambdues col·leccions són testimonis de l’emergència de l’art informel a finals de la dècada de 1940, així com de la seva ràpida comercialització i assimilació a una modernitat internacional.
 
L’articulació d’un sistema ensems teòric i mercantil per part del crític d’art francès Michel Tapié va ajudar a popularitzar una pintura abstracta i matèrica que s’alineava amb l’explosió de l’expressionisme abstracte als Estats Units i amb les recerques del grup Gutai al Japó.
 
La ràpida difusió de l’art autre, una encertada invenció del crític d’art Michel Tapié, va assolir una dimensió internacional a la dècada de 1950. Si bé l’art autre s’inspira en artistes com ara Fautrier, el primer a fer-lo cèlebre va ser Dubuffet. Tot seguit, aquella etiqueta va esdevenir inspiració per a l’art informel i altres formes d’abstracció. Artistes com ara Fontana o Burri a Itàlia i Falkenstein, Brown o Coetzee a Gran Bretanya van ser representants d’un art "dement" que va emblematitzar la crisi de l’humanisme durant el període de la postguerra a Europa. Tapié va organitzar la primera exposició de Pollock a París l’any 1952, i va introduir l’art de Gutai a Europa, un grup d’artistes japonesos que ell coneix des de 1957. Tot plegat articula un sistema teòric i mercantil que es recolzava en una xarxa de galeries com la Martha Jackson Gallery a Nova York, on Tàpies va exposar des de principis de la dècada de 1950, i la Galerie Stadler, la galeria que el representava a la ciutat de París.
 
Aquesta exposició proposa una relectura dels objectes artístics com a signes d’una acció passada que l’espectador no ha pogut observar. Tot el que li és donat a veure és una matèria endurida que conserva rastres d’un esdeveniment privat, i que sovint ha tingut lloc a l’estudi de l’artista, a excepció de les grans teles de George Mathieu que va realitzar a peu de carrer o de les accions del grup Gutai que es van acabar desenvolupant sobre un escenari. La possibilitat de llegir la pintura com una crònica de fets i no pas com a imatge o visió transforma l’obra d’art en quelcom semblant a un document de l’acció més o menys pretèrita. La imatge d’un Fontana practicant incisions sobre una tela o dels membres de Gutail esquinçant un bastidor s’eleven a la categoría de Zeitgeist, d’icones d’una època.
 
 
 

divendres, 12 de febrer del 2016

PINK FLOYD DE CAMPANYA

PER LLOGAR-HI CADIRES
 
 
Les actuals maneres de fer política cada dia son més estúpides. A més de l’enfilall de mentides compulsives a que ens tenen sotmeses, n’hi ha que es despengen i es fan la seva pròpia capelleta per venerar-los encara més. 
 
 
 
En l’inici de campanya per a les eleccions als USA, el que ara és governador d’Ohio, John Kasich, tant és que sigui del partit republicà com demòcrata, en una entrevista per televisió, a la interessant i decisiva pregunta que li fa la presentadora sobre quin havia sigut el seu concert preferit, respon que el de Pink Floyd amb The Wall i llavors, en ple èxtasi, salta i promet que si surt escollit president, intentarà reunir a la banda anglesa per que toquin un parell de cançonetes.
 
Després passa el que passa.



 
 
 

dimecres, 10 de febrer del 2016

ELEANOR FRIEDBERGER

ELEANOR FRIEDBERGER + ALBERTO MONTERO
JAMBOREE JAZZ CLUB – BARCELONA
09 – 02 – 2016 
 
CONCERTS 
 
 
Comentàvem que hi ha concerts que s’hi ha de ser. Son aquells que qui et convoca disposa d’un presumptament do atorgat per un suposat Déu romàntic amb ganes de que ens ho passem bé.  
 
Eleanor Friedberger n’és una canalitzadora. El seu episodi d’ahir, amb temes del nou disc i un breu repàs a la seva ja consistent carrera sola i amb The Fiery Furnaces, gràcies a Déu, el romàntic o un altre, no em va deixar alternativa. Abans d’ella obrint-li pas, el valencià Alberto Montero em va estovar de bona manera amb el seu folk brillant i inspirat deixant-me ben apunt per absorbir tanta meravella junta. 
 
Al final, la presumpció i el supòsit es van fer realitat.
 
 

 
 
 

dimarts, 9 de febrer del 2016

EMERGÈNCIA!

EMERGÈNCIA! 2016 – 8èna EDICIÓ
13 FEBRER – CCCB – BARCELONA 
 
DINÀMIQUES DE MASSES
 
 
 
cartell de Miguel Brieva
 
 
Vuitena edició de l’Emergència!. Un concepte de festival contrarellotge que permet veure el treball musical d’un grapat d’artistes en un espai bastant gustós pel que estem acostumats. Els d’aqui, Sara Fontán, Ghost Transmission, Des Ames Libres i BeatLove amb d’altres convidats vinguts tots pel costat de ponent com Holögrama, Sorry Kate, Malheur, Gentemayor i Rod V son els escollits per aquesta ocasió.
 
Propostes a tenir en compte en un moment en que tot i tenir-ho tot a l’abast – potser per això – costa trobar-les. 
 
Els aturats, pobrets, poden entrar de franc. 
 
 

 
 
 

dilluns, 8 de febrer del 2016

PRIMAL SCREAM, DISPAREN

QUESTIONS COL·LATERALS
 
 
A l’avançament del que serà nou treball de l’apocalíptica banda, Where The Light Gets In es presenten amb la també apocalíptica Sky Ferreira i això és d’aquelles decisions que a segons qui, li pot produir un atac de feridura. 
 
 
 
Amb el nom de Chaosmosis, a partir del 18 de març, la resta. Per emergències, el 112 respon. 
 


 
 
 

VÍDEO DE LA SETMANA

VÍDEO 
PETE ASTORVery Good Lock
Dirigit per: Douglas Hart
 
 
SPILT MILK
2016 – SLUMBERLAND RECORDS / FORTUNA POP!
 
 


 
 
 

diumenge, 7 de febrer del 2016

GORG MÀGIC – 3a. EDICIÓ

DINÀMIQUES DE MASSES
 
 
Dijous passat al Continental es va donar el tret de sortida al Gorg que la bona gent del Mamut Traçut ens posa al camí. Com en una bassa, si, però viva. I ens hi vam banyar.
 
Aquest dijous que ve, Mad’zelle + Estruç, al mateix espai.
 
el moment de Liannallull
 
 
 

FOTOS DE L'HIVERN

ÀLBUM FAMILIAR
 
 
 

dilluns, 1 de febrer del 2016

FOOD & EVENT

CURIOSITATS
 
 
Es diuen Food & Event i es proposen ser un laboratori creatiu on art culinari i disseny es fusionin per desenvolupar esdeveniments sorprenents i personalitzats del tipus reunió empresarial, aniversari o el que et sembli bé per gastar una mica.
 
En la promo posen:
“Vuit hores al dia el teu mon es concentra en un espai, el teu escriptori. El teu cervell saturat de informació, tot ho veus igual. Blanc i monòton.” Bé, ho diuen en espanyol.
 
Estan a Barcelona i Santo Domingo (sic).
 
 
 
 
fotos: Reni Wu Photography
 
 
 

VÍDEO DE LA SETMANA

VÍDEO
THE HIGH LLAMASMcKain James
Animat i dirigit per: Elisa Ambrogio
 
 
HERE COME THE RATTLING TREES
2016 – DRAG CITY
 
 
 

 
 
 

JACCO GARDNER

AVUI

MARULA CAFÉ - BARCELONA